آب مقطرگیری GFL تجهیزات آزمایشگاهی آبان مهر

دستگاه آب مقطر گیری چیست | طرز کار دستگاه آب مقطر گیری | روش تمیز کردن دستگاه آب مقطر گیری

فهرست مطالب

دستگاه آب مقطر گیری چیست و چگونه کار می کند؟

 

 

دستگاه آب مقطر گیری برای حذف فلوراید، آرسنیک، سرب، ویروس ها و سایر آلاینده ها، آب را به بخار تبدیل می کند. دستگاه های تقطیر آب با تقلید از فرآیند تصفیه طبیعی زمین، آب با خلوص بی نظیر تولید می کنند.

 

 

دستگاه‌های آب مقطر گیری که در واحدهای کانتر جمع‌وجور و سیستم‌های اتوماتیک بزرگ موجود هستند، آب شفاف را برای نوشیدن، پخت و پز و بسیاری از مصارف خانگی برای خانوار شما فراهم می‌کنند.

 

 

دستگاه‌های آب مقطر گیری می‌توانند تقریباً همه آلاینده‌ها را از طریق فرآیند جوشاندن و متراکم شدن شفاف کنند، حتی حذف آلاینده‌هایی مانند نمک‌های محلول و جامدات دشوار است.

 

 

دستگاه های آب مقطر گیری نه تنها جایگزینی سازگار با محیط زیست برای آب بطری هستند، بلکه گزینه بسیار ارزان تری نیز هستند و آب تصفیه شده را در خانه شما فراهم می کنند.

 

 

دستگاه آب مقطر گیری به انگلیسی Water distiller نامیده می‌شود.

 

 

 

دستگاه آب مقطر گیری یک روش تصفیه آب است که با تبدیل آب به بخار قبل از متراکم کردن و برگرداندن آن به حالت مایع، آب بدون آلودگی تولید می کند. در طی فرآیند تبخیر، ناخالصی هایی مانند باکتری ها، فلزات سنگین و آرسنیک از بین می روند زیرا قادر به تبدیل شدن به بخار نیستند.

 

 

هنگامی که آب از حالت مایع به حالت گازی تبدیل می شود، این آلاینده ها در محفظه جوش باقی می مانند. سپس دستگاه تقطیر، آب تبخیر شده را خنک می کند و آن را به حالت مایع خود، به عنوان یک آب بدون مواد معدنی و بسیار خالص برمی گرداند.

 

 

دستگاه آب مقطرگیری روشی را تقلید می کند که زمین به طور طبیعی آب را تصفیه و دوباره توزیع می کند.

 

 

گرمای ساطع شده از خورشید، آب اقیانوس ها و آب های سطحی مانند دریاچه ها و برکه ها را تبخیر کرده و به بخار آب تبدیل می کند.

 

 

بخار آب بالا آمده و شروع به خنک شدن می کند. بخار خنک کننده متراکم می شود و ابر ایجاد می کند، قبل از اینکه آب را از طریق بارش هایی مانند باران، برف و تگرگ به زمین بازگرداند.

 

 

چرخه هیدرولوژیکی نه تنها شکل مادی آب زمین را دائماً تغییر می‌دهد، این چرخه همچنین آب زمین را بازیافت و تصفیه می‌کند.

 

 

هنگامی که گرمای خورشید آب را تبخیر می کند، هر گونه آلودگی یا مواد معدنی موجود در آب از بین می رود.

 

 

نمک موجود در آب شور اقیانوس قادر به تبدیل شدن به گاز نیست، بنابراین، آب اقیانوس تبخیر شده بدون نمک است.

 

 

همه چیز از ضایعات شیمیایی گرفته تا میکروارگانیسم‌های بیماری‌زا با انتقال مولکول‌های هیدروژن و اکسیژن از مایع به گاز باقی می‌ماند. چرخه هیدرولوژیکی تمام مواد قلیایی و مواد معدنی آب را هنگام عبور از لایه‌های سنگ و رسوب از بین می‌برد.

 

 

به همین دلیل است که وقتی آب باران به زمین می ریزد نرم و کمی اسیدی است. دستگاه آب مقطرگیری فرآیند تصفیه طبیعی را در تولید آب فوق العاده خالص تقلید می کند.

 

 

دستگاه آب مقطر گیری چگونه کار می کند؟

 

 

دستگاه تقطیر آب، آب را می جوشاند و آن را به بخار تبدیل می کند.

 

سپس بخار، متراکم و خنک می شود و آن را به حالت مایع برمی گرداند.

 

هر چیزی که نمی تواند به بخار تبدیل شود، مانند مواد معدنی و میکروارگانیسم ها، پشت سر گذاشته می شود.

 

برای شروع فرآیند تقطیر، آب در محفظه جوش ریخته می شود. محفظه جوش مجهز به المنت گرمایشی است که دمای آب را تا نقطه جوش نورد افزایش می دهد.

 

با افزایش دمای آب، بخار تولید می شود. بالای محفظه جوش تهویه می شود و بخار بالا آمده از طریق دریچه به یک کندانسور می رود و همه چیز از باکتری گرفته تا فلوراید را پشت سر می گذارد.

 

کندانسور یک سیم پیچ لوله فولادی ضد زنگ است که در آن بخار دوباره به حالت مایع تبدیل می شود.

 

یک فن پرقدرت در بالای دستگاه تقطیر، بخار را سرد می کند و قطرات آب را تشکیل می دهد. سپس این قطرات در لوله کندانسور حرکت کرده و از یک فیلتر کربن فعال عبور می کنند. این به این دلیل است که برخی از آلاینده‌ها مانند VOCs وجود دارند که می‌توانند در حالت گازی وجود داشته باشند و ممکن است در کنار بخار به کندانسور فرار کرده باشند.

 

کربن فعال، از طریق جذب، هر گونه آلودگی را که ممکن است هنوز بر روی قطرات آب آویزان باشد، از بین می برد. سپس قطرات آب از دستگاه تقطیر خارج شده و در یک بطری شیشه ای یا مخزن فولادی ضد زنگ جمع می شوند.

 

چقدر طول می کشد تا آب تقطیر شود؟

 

حدود 4 تا 6 ساعت طول می کشد تا یک دستگاه آب مقطر گیری یک گالن آب مقطر تولید کند.

 

البته دستگاه های آب مقطر گیری شرکت آبان مهر در دو نوع برای مصارف پزشکی/خانگی و صنعتی موجود هستند.

 

 

دستگاه آب مقطر گیری خانگی
دستگاه آب مقطر گیری خانگی

 

 

دستگاه های آب مقطرگیری پزشکی/خانگی در هر ساعت یک لیتر آب مقطر تولید می‌کنند و دستگاه های آب مقطر گیری صنعتی به علت تکنولوژی ساخت آنها چند لیتر در ساعت می‌باشند.

 

مانند اکثر روش های تصفیه آب با خلوص بالا، فرآیند تقطیر آب به کندی انجام می شود. دستگاه تقطیر آب هر بار یک قطره آب تصفیه شده تولید می کند. در طی چند ساعت، دستگاه های تقطیر آب قطرات کافی برای پر کردن مخزن با آب تصفیه شده تولید می کنند.

 

دستگاه های تقطیر صنعتی بزرگتر قادر به تولید آب بسیار سریعتر هستند. این واحدها می توانند از 2 تا 3 گالن آب مقطر در ساعت تولید کنند.

 

در حالی که یک دستگاه تقطیر آب استاندارد برای تولید یک گالن آب مقطر در یک زمان طراحی شده است، تقطیرهای بزرگتر دارای مخزنی به بزرگی 12 گالن هستند. این دستگاه‌های تقطیر معمولاً خودکار هستند و با اتمام ذخایر ذخیره شده، به‌طور مداوم مخازن خود را با آب مقطر پر می‌کنند.

 

در صورت تمایل می توان این دستگاه های تقطیر را لوله کشی کرد تا آب مقطر را به دستگاه یخ ساز یا شیر آشپزخانه شما برسانند.

 

 

دستگاه آب مقطر گیری خانگی
دستگاه آب مقطر گیری خانگی

 

 

دستگاه آب مقطر گیری چه چیزهایی را حذف می کند؟

 

دستگاه تقطیر آب فلوراید، ترکیبات آلی، نمک ها و جامدات محلول، سرب و سایر فلزات سنگین و تقریباً تمام ناخالصی های دیگر را از آب حذف می کند.

 

با تبدیل آب به بخار، یک دستگاه تقطیر آب می تواند تمام آلاینده ها را از آبی که در حال تصفیه است دور بریزد.

 

ویروس‌ها در طول فرآیند جوش خنثی می‌شوند، زیرا باکتری‌های بیماری‌زا و میکروارگانیسم‌های بالقوه خطرناک قادر به تحمل چنین دمای بالایی نیستند.

 

کلر و کلرامین توسط شهرداری ها برای استریل کردن اضافه می شود، اما کلر به آب طعم و بوی شیمیایی می دهد.

 

اینها به راحتی با تقطیر آب از بین می روند. آلاینده هایی مانند نیترات ها، مواد دارویی، باریم، مس، آرسنیک و آهن همگی توسط دستگاه تقطیر آب از آب شما جدا می شوند.

 

سختی آب و همچنین محتوای مواد معدنی از هر نوع در طول فرآیند تقطیر به طور کامل حذف می شوند.

 

آلاینده هایی که می توانند به گاز تبدیل شوند، به ویژه VOCs و بنزن، توسط پس فیلتر کربن فعال گرفته می شوند.

 

اگر دستگاه تقطیر شما مانند برخی از مدل‌های خودکار بزرگ‌تر، فیلتر کربنی ندارد، توصیه می‌شود یک پیش فیلتر داخلی برای هدف قرار دادن این آلاینده‌ها نصب کنید.

 

این ترکیبات آلی فرار مبتنی بر کربن هستند و به سطح کربن متخلخل می‌چسبند. حذف تقریباً تمام ترکیبات و آلاینده ها باعث می شود که تقطیر آب یکی از جامع ترین روش های تصفیه آب در بازار باشد.

 

آیا جوشاندن آب، آب را تقطیر می کند؟

 

خیر، صرفاً جوشاندن آب، همان آب خلوص بالایی را که با تقطیر آب بدست می‌آید تولید نمی‌کند. جوشاندن آب یک روش عالی برای کاهش پاتوژن های مضری است که ممکن است در آب وجود داشته باشد.

 

به همین دلیل است که وقتی خطوط لوله آب به خطر می افتد یا بلایای طبیعی به سیستم های آب شهری آسیب می زند، شهرداری ها توصیه های مربوط به آب جوش را صادر می کنند.

 

آب جوش در از بین بردن باکتری ها، کیست ها و تک یاخته ها موثر است زیرا این میکروارگانیسم ها قادر به ادامه حیات در چنین دماهای بالا نیستند. با این حال، هر گونه مواد شیمیایی، فلزات سنگین و مواد جامد محلول موجود در آب بی‌تأثیر خواهند بود.

 

 

مزایای استفاده از دستگاه آب مقطرگیری چیست؟

 

 خلوص تضمین شده آب

 

آب مقطر کاملاً عاری از همه باکتری ها، ویروس ها و ترکیبات معدنی است و بدن شما را در برابر طیف وسیعی از آلاینده های بالقوه مضر آب محافظت می کند.

از نمک ها و جامدات محلول گرفته تا فلزات شسته شده از خطوط لوله قدیمی گرفته تا زباله های آلی، آلاینده ها قادر به زنده ماندن در فرآیند تقطیر جامع نیستند.

 

تعداد کمی از سیستم‌های تصفیه یا تصفیه آب موجود هستند که قادر به کاهش کل آلودگی آب باشند.

 

دستگاه تقطیر، خلوص آب برتر را در خانه یا محل کار خود به شما ارائه می دهد.

 

کاربردهای آب مقطر

 

آب مقطر را می توان برای طیف گسترده ای از کاربردها استفاده کرد. آب مقطر به دور از محدود شدن به نوشیدن و پخت و پز، برای استفاده در محصولات خانگی مانند اتوها و مرطوب کننده ها توصیه می شود.

 

تهیه شیر خشک با آب مقطر هر گونه ترس از نفوذ باکتری به سیستم ایمنی شکننده نوزاد را کاهش می دهد. تمیز کردن پنجره ها و سطوح با آب مقطر، رگه های ناامیدکننده و تار شدن شیشه را از بین می برد.

 

یک دستگاه آب مقطر گیری، آب خالص را با کاربردهای متعدد در اختیار شما قرار می دهد.

 

 

لطفا جهت خرید دستگاه آب مقطر گیری صنعتی و اطلاع از :

 

 قیمت دستگاه آب مقطر گیری خانگی

 

قیمت دستگاه آب مقطر گیری صنعتی و دستگاه آب مقطر گیری دیونایزر کلیک کنید!

 

 

روش نصب دستگاه آب مقطر گیری

 

نصب صفر: بر خلاف سایر سیستم های تصفیه آب با خلوص بالا، مانند دییونیزاسیون و اسمز معکوس، دستگاه آب مقطر گیری نیازی به نصب طولانی و پیچیده ندارد.

 

تنها کاری که برای راه‌اندازی واحد پیشخوان خود باید انجام دهید این است که آن را به یک منبع الکتریکی وصل کنید.

 

پس از آن، فقط محفظه جوش را پر کنید و اجازه دهید دستگاه تقطیر آب شما را تصفیه کند. واحدهای اتوماتیک باید به منبع آب متصل شوند تا بتوانند به طور مداوم آب تصفیه شده را در اختیار شما قرار دهند، اما این یک اتصال لوله کشی ساده است.

 

در مقایسه با فرآیند نصب و راه اندازی که حتی در سیستم های اصلی زیر سینک انجام می شود، دستگاه های آب مقطر گیری جزء برخی از ساده ترین سیستم های تصفیه آب برای نصب هستند.

 

بازگشت سرمایه:

دستگاه های آب مقطر گیری در ابتدا جزء واحدهای گران قیمت برای خرید هستند، اما بازده سرمایه گذاری زیادی را ارائه می دهند.

 

تولید آب مقطر خودتان در خانه بسیار ارزان تر از خرید آب مقطر بطری است. ناگفته نماند که آب بطری شده برای محیط زیست ناسازگار است و جایگزین ضعیفی برای سیستم فیلتراسیون واقعی است.

 

یک دستگاه آب مقطر گیری خانگی که به خوبی نگهداری می شود حداقل 10-15 سال دوام خواهد آورد و جایگزینی پس فیلتر کربن بسیار ارزان است.

 

تعمیر و نگهداری دستگاه آب مقطر گیری

 

برای اینکه دستگاه آب مقطر گیری به طور موثر کار کند، باید به طور دوره ای محفظه جوش را تمیز کنید.

 

در طول فرآیند تقطیر، بسیاری از آلاینده های حذف شده در محفظه جوش باقی می مانند. با گذشت زمان، مواد معدنی سختی مانند کلسیم و منیزیم می توانند باعث رسوب آهک در محفظه شوند، به دستگاه آب مقطر گیری شما آسیب رسانده و عملکرد آن را کاهش دهند.

 

تمیز کردن منظم همچنین از رشد باکتری یا جلبک جلوگیری می کند و از ایجاد کپک جلوگیری می کند. علاوه بر تمیز کردن، شستشوی محفظه جوش تقطیر آب در بین چرخه ها می تواند به تمیز نگه داشتن سیستم کمک کند.

 

نحوه تمیز کردن دستگاه آب مقطر گیری:

 

دستگاه آب مقطر گیری را خاموش کرده و درب محفظه جوش را بردارید. اگر دستگاه تقطیر شما دارای درب قابل جابجایی است، آن را از دستگاه تقطیر آب جدا کنید.

 

سینک خود را با آب گرم پر کنید و 1/4 فنجان سرکه سفید را به آن اضافه کنید. همچنین می‌توانید از آب لیمو یا لیموترش، اسید سولفامیک، یا یک رسوب‌زدای تقطیر آب مانند Still Clean استفاده کنید.

 

درب را در آب فرو کنید. اجازه دهید درب ظرف چند ساعت در محلول خیس بخورد. اگر نمی توانید درب را بردارید، برس یا پارچه ای را که در محلول تمیزکننده آغشته شده است بردارید و درب را بشویید.

 

محلول 1/2 سرکه و 1/2 آب را داخل محفظه جوش بریزید. سرکه سفید رسوبات مزاحم ایجاد شده در داخل محفظه جوش را از بین می برد. مطمئن شوید که محلول شما چندین اینچ بالاتر از ساختارهای مقیاس قابل مشاهده است تا مطمئن شوید که آنها حذف خواهند شد.

 

اجازه دهید محلول یک شب در دستگاه آب مقطر گیری بماند. 12 ساعت فرصت دهید تا محلول بر روی دستگاه آب مقطر گیری شما تاثیر بگذارد. ممکن است بخواهید به آرامی آب را در دستگاه تقطیر بچرخانید و مطمئن شوید که تمام رسوبات آهک با محلول سرکه تماس دارند.

 

دستگاه تقطیر آب را خالی کرده و بشویید. صبح محلول را در آبکش بریزید و دستگاه تقطیر را با آب پر کنید. چندین بار دستگاه تقطیر را با آب گرم از شیر آب خود بشویید.

 

قبل از استفاده مجدد اجازه دهید دستگاه تقطیر آب در هوا خشک شود. بعد از اینکه آن را تمیز کردید، اجازه دهید سیستم قبل از وصل کردن دوباره به منبع برق خشک شود. درب را دوباره به دستگاه تقطیر ببندید و آماده تولید دسته بعدی آب با خلوص بالا هستید.

 

 

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. لطفا جهت اطلاع از قیمت ها و دریافت مشاوره رایگان با شماره های موجود در قسمت تماس با ما، تماس بگیرید.

به این مطلب امتیاز دهید.
4.5/5