تانک ازت | خرید، تعمیر و نگهداری

آبان مهر، تامین کننده دست اول انواع برند های تانک ازت در ایران

برای مشاهده هر بخش روی آن کلیک کنید.

خرید تانک ازت

خرید تانک نیتروژن مایع | خرید فلاسک نیتروژن مایع | خرید تانک ازت مایع

قبل از هرگونه اقدام به خرید تانک ازت باید یکسری سوال از خودتان بپرسید. مواردی مثل:

  •  تانک ازت، تانک نیتروژن مایع و فلاسک نیتروژن، مخزن ازت مایع چه تفاوتی دارند؟ آیا همگی عناوین یک محصولا هستند یا با یکدیگر متفاوتند؟
  • کدام برند تانک نیتروژنی معتبر تر است؟
  • فلاسک نیتروژنی خوب با قیمت مناسب و سلامت کامل از کجا می‌توانم تهیه کنم؟
  • کدام سایز تانک ازت با کدام ظرفیت به کار من می‌آید؟
  • راه های شناخت یک تانک ازت مطمئن چیست؟

در ادامه محصولات تانک ازت شرکت آبان مهر برای علاقه مندان به نمایش گذاشته شده است. به دلیل نوسانات قیمت ارز نمی‌توانیم که قیمت کالا ها را به صورت ثابت داخل سایت به نمایش بگذاریم. ولی به شما مشتریان عزیز این اطمینان را می‌دهیم که به دلیل اینکه ما وارد کننده دسته اول تانک ازت در ایران ستیم، قیمت تانک های ازت شرکت آبان مهر قیمت های رقابتی هستند.

جهت خرید آسان تر و آگاهی بیشتر درباره مدل ها، قیمت روز و موجودی تانک های ازت آبان مهر، و در صورت وجود هر گونه سوال در این زمینه و دریافت لیست قیمت روزانه تانک ازت، می‌توانید با کارشناسان ما در این حوزه در تماس باشید.

خرید تانک ازت MVE

خرید تانک ازت YDS

تعمیر انواع تانک ازت

تعمیرات انوع تانک ازت

 

تانک های ازت بسته بسته به نحوه استفاده و یا مواردی که در محل نگهداری سبب استهلاک می‌شوند ممکن است دچار آسیب بشوند.  این آسیب ها گاها قابل چشم پوشی هستند و اختلالی در عملکرد صحیح تانک های ازت ندارند اما در بعضی موارد آسیب ها ممکن است باعث شوند که مواد درون تانک ها آسیب ببیند که می‌تواند خطرات زیان باری را به دنبال داشته باشد.

در این صورت است که باید تانک تعمیر و یا جایگزین شود. بررسی و آزمایش سلامت تانک ازت یکی از امور تخصصی است که نیازمند دانش و تجربه کافی در زمینه تعمیر و نگهداری تانک های است است. به همین منظور شرکت آبان مهر در کنار فروش انواع تانک های ازت، بخش پشتیبانی و تعمیرات و نگهداری تانک های ازت را نیز راه اندازی کرده است تا پاسخگوی نیاز مشتریان باشد.

در صورت وجود هر گونه سوال در این زمینه می‌توانید با کارشناسان ما در این حوزه در تماس باشد.

تانک های ازت بسته بسته از اجزای مختلفی تشکیل شده اند که گاها قابل تعمیر و یا تعویض هستند. با توجه به نیاز مشتری و آسیب وارد شده به تانک می‌توان تصمیم گرفت که چه اقدامی جهت رفع آسیب لازم است. عملکرد تانک ازت هنگامی صحیح و بی عیب و نقص است که بتواند بر اساس آزمایش ها فاقد هرگونه نشتی، فاقد آلایندگی محیط و قابلیت حفظ دمای ماده مورد نظر باشد.

 

شرکت آبان مهر تامین کننده محصولات تانک ازت با برند های MVE و YDS در ایران افتخار این را دارد که مشتریان عزیز و گرامی را در خرید و پشتیبانی همراهی کند. 

اجزای اصلی و جزئی تانک ازت

حجم های تانک ازت

تانک ازت در چه اندازه هایی موجود است؟

تانک های ازت بسته به کاربرد هایشان و نیاز مشتری، دارای ظرفیت های متفاوتی هستند که از کم ترین مقدار ظرفیت 2 لیتر تا 115 لیتر بسته به برند های داخل بازار موجود هستند. به منظور آگاهی از کاربرد های تانک ازت میتوانید از بخش درباره تانک ازت در همین صفحه ویا مقاله  … دیدن فرمایید. جهت خرید تانک ازت و یا اطلاع از قیمت ها از لینک زیر اقدام نمایید.

حجم های تانک ازت | خرید تانک ازت YDS | خرید تانک ازت MVE | قیمت روز تانک ازت | abanlab.com
دانستنی های تانک ازت

تانک ازت چیست؟

تانک ازت که به آن تانک نیتروژن مایع و فلاسک نیتروژن مایع هم گفته می‌شود، نوعی محفظه استوانه­‌ای شکل است که برای حمل و نگهداری نیتروژن مایع استفاده می‌شود. نیتروژن در دمای بسیار پایین (حدود -۱۹۵ درجه سانتیگراد) به شکل مایع تبدیل می‌شود. به همین دلیل نیز نگهداری آن در دمای معمولی امکان­پذیر نبوده و نیاز به تجهیزات خاصی برای این کار است. این مخازن که برای کم کردن شدت تبخیر ازت مایع کاربرد دارند، با دو جداره اصلی از جنس‌های مختلفی مانند فولاد ضد زنگ، آلومینیوم و یا ترکیبی از این دو ساخته می­شوندکه بین آنها خلاء است.

تانک ازت چیست؟
انواع مدل های تانک ازت

انواع فلاسک ‌نیتروژن مایع (تانک ازت) کدامند؟

تانک‌های ازت در انواع مختلفی ساخته می‌شوند که از نظر  کاربرد در مکان و موقعیت خاصی مناسب هستند شامل:

برای استفاده در آزمایشگاه‌ها و مراکز صنعتی که به طور مداوم از نیتروژن مایع استفاده می‌کنند.

برای حمل و نقل نیتروژن مایع به مکان‌های مختلف کاربرد دارند. این تانک‌ها اغلب کوچکتر و سبک‌تر از نمونه های ثابت هستند.

برای نگهداری مواد در دمای بسیار پایین، مانند نمونه‌های بیولوژیکی یا قطعات الکترونیکی کاربرد دارند.

اجزای اصلی و جزئی تانک نیتروژنی

بدنه: استوانه ‌ای شکل و از جنس عایق حرارتی برای به حداقل رساندن تبادل حرارتی با محیط

درب: در قسمت بالایی تانک قرار دارد و از جنس عایق حرارتی برای جلوگیری از هدر رفتن نیتروژن مایع

شیر تخلیه: برای تخلیه نیتروژن مایع از تانک مورد استفاده قرار می­گیرد.

لوله خروجی: برای هدایت نیتروژن مایع به بیرون از تانک کاربرد دارد.

فشارسنج: برای نشان دادن فشار داخل تانک به کار می­رود.

شیر اطمینان: برای جلوگیری از افزایش بیش از حد فشار داخل تانک

اجزای تانک ازت

کاربرد های فلاسک نیتروژن مایع

با کاربرد های تانک ازت در گرید های مختلف آشنا شویم. تانک های‌ ازت در گریدهای مختلف با خلوص‌های متفاوت برای کاربردهای متنوعی در صنایع مختلف ارائه می‌شوند. در ادامه به برخی از کاربرد های تانک ازت می پردازیم:

  1. خنک کننده برای کار با بتن

نیتروژن‌مایع، خنک‌کننده‌ای نوین برای بتن‌ریزی است که با جذب گرمای اضافی، مقاومت، کیفیت و سرعت گیرش بتن را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد. این ماده با کند کردن فرآیند هیدراتاسیون، کریستال‌های سیمان متراکم‌تری را تشکیل داده و در نهایت، بتنی با ویژگی‌های برتر تولید می‌کند.

  1. گاز کمکی برای برش لیزری

در برش لیزری فلزات، نیتروژن به عنوان گاز کمکی، ذرات مذاب و بخارات را از محل برش دمیده و کیفیت را ارتقا می‌دهد. این گاز از ایجاد لبه‌های ناهموار، دود و غبار جلوگیری کرده و به خنک شدن لیزر و قطعه کار کمک می‌کند.

  1. عامل فشار دهنده در خطوط لوله

نیتروژن به عنوان سیال راننده در خطوط لوله نفت و گاز، جایگزینی ایمن و کارآمد برای پمپ‌های مکانیکی است. چگالی بالا و عدم واکنش‌پذیری با مواد هیدروکربنی، جابجایی موثر سیال را در خطوط لوله تضمین می‌کند.

  1. برودتی برای حفظ مواد بیولوژیکی

نیتروژن مایع با خلوص بالا، نمونه‌های بیولوژیکی مانند سلول‌ها، بافت‌ها و DNA را در دمای بسیار پایین (-196 درجه سانتیگراد) حفظ می‌کند. این روش ساختار و عملکرد سلول‌ها را برای مدت طولانی حفظ کرده و در مراکز درمانی کاربرد فراوان دارد.

  1. گاز جوشکاری در خودروسازی

در صنایع خودروسازی، از مخلوط گازهای نیتروژن و آرگون به عنوان گاز محافظ در جوشکاری استفاده می‌شود. این گازها با ایجاد اتمسفر بی‌اثر در محل جوش، از اکسید شدن فلز و ایجاد تخلخل در جوش جلوگیری می‌کنند.

انتخاب گرید مناسب تانک ازت برای هر کاربرد، به عوامل مختلفی مانند خلوص مورد نیاز، حجم مصرفی و نوع کاربرد بستگی دارد

۶. علوم زیستی

نیتروژن، گازی ضروری در کشت سلولی، سنتز DNA و آنالیز بیوشیمیایی است. تانک‌ ازت برای خنک‌سازی و حفظ نمونه‌های بیولوژیکی در دمای بسیار پایین (-196 درجه سانتیگراد) به کار می‌روند. نیتروژن به عنوان گاز محافظ در آزمایشات و فرآیندها برای جلوگیری از اکسیداسیون و آلودگی نیز کاربرد دارد.

۷. فرآوری مواد غذایی

تانک‌ ازت برای سرد کردن و انجماد سریع مواد غذایی در فرآیندهای مختلف مانند بسته‌بندی، انجماد و حمل و نقل استفاده می‌شود. از نیتروژن به عنوان گاز بی‌اثر در بسته‌بندی با اتمسفر اصلاح‌شده (MAP) و برای خنک کردن و حفظ دمای مطلوب در فرآیندهای تولید و فرآوری مواد غذایی نیز استفاده می‌شود. این ماده از رشد میکروب‌ها و فاسد شدن مواد غذایی جلوگیری می‌کند.

۸. هوافضا و دفاع

از نیتروژن مایع در ساخت قطعات هواپیما و موشک برای خنک‌سازی و جلوگیری از اکسیداسیون استفاده می‌شود. این گاز بی‌اثر در تست‌های موتور، شبیه‌سازی‌های فضایی، سیستم‌های هیدرولیک و پنوماتیک هواپیما و تجهیزات نظامی به کار رفته و کارایی، اطمینان و شرایط ایمن را افزایش می‌دهد.

۹. پاکسازی مخازن

نیتروژن در پاکسازی و لایروبی مخازن ذخیره‌سازی مواد قابل اشتعال مانند نفت، گاز و مواد شیمیایی استفاده شده و با جایگزینی اکسیژن داخل مخزن، خطر انفجار و آتش‌سوزی را در حین پاکسازی به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد. از آن برای خشک کردن و تهویه مخازن پس از پاکسازی برای جلوگیری از خوردگی و رشد میکروب‌ها هم استفاده می‌شود.

سوالات متداول درباره تانک ازت

تانک ازت که به آن مخزن نیتروژن مایع هم گفته می‌شود، نوعی محفظه استوانه­‌ای شکل است که برای حمل و نگهداری نیتروژن مایع در دمای ( حدود -۱۹۵ درجه سانتیگراد) استفاده می‌شود.

تانک های‌ ازت در گریدهای مختلف با خلوص‌های متفاوت برای کاربردهای متنوعی در صنایع مختلف استفاده می‌شوند مانند: خنک کننده ها، برش لیزری، گاز جوشکاری در خودرو ها، علوم زیستی، فناوری مواد غذایی، عامل فشار دهنده در خطوط لوله ها و برودتی برای حفظ مواد بیولوژیکی

تانک نیتروژن مایع نام دیگر تانک ازت است و در حالت عادی در بازار با هر دو عنوان “تانک ازت ” و “تانک نیتروژنی” و “فلاسک نیتروژن” نیز شناخته شده است.

به صورت دقیق قیمت تانک ازت معلوم نیست و با توجه به تغییرات روزانه قیمت ارز قیمت گذاری می‌شود. به همین دلیل است که در سایت های فروشگاهی قیمت گذاشته نمی‌شود ولی به صورت معمول و حدودی تانک های ازت با توجه به اندازه و ظرفیت و … به صورت تقریبی از 180$ به بالا قیمت گذاری می‌شوند.

تانک های ازت بسته به شرکت های تولید کننده شان دارای ظرفیت های متفاوتی هستند که به آنها به صورت کلی اشاره میکنیم:  
  • ظرفیت تانک های ازت چینی با برند YDS:
 
Brand Capacity (.lit)
YDS 2 3 6 10 20 35 47 65 115
 
  • ظرفیت تانک های ازت آمریکایی با برند MVE:
  •  

    Brand Capacity (.lit)
    MVE 3 7 11 20 35 47

    هنگام خرید تانک ازت به صورت کلی باید به موارد زیر توجه شود:

    • از جای مطمئن خرید کنید تا از اصالت کالا و خدمات پس از فروش مانند تعمیرات و عیب یابی تانک ازت  و آموزش نگهداری و… بتوانید بهره مند شوید
    • در هنگام خرید تانک ازت کاملا مخزن باید حالت پلمپ داشته باشد بدون هیچگونه آسیب فیزیکی مانند خوردگی، زدگی، پخ شدگی و…
    • تانک ازت باید بتواند با توجه به دمای محیطی دمای داخل خود را حفظ نماید(به این منظور تانک ازت یا باید تست شود و یا اینکه از فروشنده درخواست گارانتی نمایید.)